среда, 26. децембар 2012.

Lexus GS 450h - Automobil koji menja pravila..!!

     Drzak, živahan, prekrasan. Prosto veličanstven. Stvoren da obori s' nogu. Kada vidim tu snažnu, mišićavu karoseriju pritisak mi skoči, srce brže kuca. Dinamičan, čak i kada miruje..



KLJUČNE KARAKTERISTIKE


    Vožnja GS-a 450h oduzima dah. Druga generacija vrhunskog hibridnog sistema ubrzava automobil od 0-100 km/h za samo 5.9 sekundi, zapanjujuće lako. Bez obzira koji od četiri načina vožnje odaberete, budite uvereni da je automobil aerodinamično konstruisan kako bi bio izvanredno stabilan. Novo ogibljenje (prednje i zadnje) garantuje vrhunsku udobnost vožnje, dok nova čvršća šasija daje notu uzbuđenja. Napredni sistemi dinamičke kontrole garantuju kontrolu nad vozilom, čak i u najzahtevnijim situacijama. Mnoge napredne funkcije ovog automobila mogu da se kontrolišu preko Remote Touch sistema, radi maksimalnog uživanja u vožnji.


AERODINAMIKA


    Snažan novi izgled GS-a nam je omogućio da inteligentno usmeravanje vazduha integrišemo u dizajn: od pomičnih ventilacionih otvora u dramatičnoj prednjoj maski u obliku vretena, pa do krilaca na zadnjim svetlima, svaki aerodinamični detalj je konstruisan da poveća stabilnost i doprinese izvanrednoj stabilnosti automobila pri velikim brzinama.
    Razvili smo koncept nazvan „prigušivanje aerodinamičnosti“, koji protok vazduha približava karoseriji automobila i tako povećava upravljivost. Tok vazduha je ublažen oko lukova točkova (koji su ručno obrađeni), pa je vazdušni pritisak u samom luku manji – što daje bolji odziv upravljača, ujednačeniju vožnju i bolje držanje puta. GS nudi energičnu i dinamičnu vožnju sa koeficijentom otpora vazduha (Cd) od samo 0.26.


DINAMIČNA KONTROLA


    Lexus je razvio tehnologiju nazvanu integrisano upravljanje dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Integrated Management – VDIM), koja na inteligentan način ujedinjuje pogonski agregat i dinamične kontrolne sisteme. Prosto rečeno: ona pruža kontrolu koja vam pomaže da se izborite sa najzahtevnijim situacijama, bezbedno i pouzdano.
    VDIM povezuje različite sisteme kočenja, prianjanja, stabilnosti i ogibljenja, radije nego da svaki od njih radi zasebno, što garantuje optimalne dinamičke performanse. Ako ubrzavate na klizavom putu ili kočite na površini sa nejednakim prianjanjem, na primer, njegovi senzori uočavaju taj disbalans i optimizuju prianjanje i kontrolu, te primenjuju korektivne mere kako bi zadržali uravnoteženu putanju. Rezultat su performanse koje ne bi bile moguće kada bi svaki od tih sistema radio zasebno.
    Na GS-u 450h F SPORT, VDIM radi u sprezi sa Lexus dinamičnim sistemom upravljanja (Lexus Dynamic Handling System – LDH), što ga čini prvim hibridnim vozilom na svetu koji ima upravljanje sa sva četiri točka. Prateći brzinu vozila, smer i ponašanje vozača, LDH proračunava optimalan ugao za sva četiri točka i nezavisno kontroliše ugao prednjih i zadnjih točkova radi znatno boljeg odziva upravljača, prianjanja zadnjeg dela, stabilnosti vozila i sveukupne agilnosti prilikom skretanja.


ČETIRI NAČINA VOŽNJE


    GS nudi četiri različita načina vožnje, koji se biraju preko prekidača na središnjoj konzoli. Četiri sasvim različita doživljaja vožnje mogu da se odaberu zavisno od uslova ili raspoloženja vozača: od spokojne i opuštene do dinamične i sportske vožnje, od maksimalne efikasnosti do maksimalnog uzbuđenja. Boje na tabli s instrumentima se menjaju od smirujuće plave do energične crvene, zavisno od odabranog načina vožnje.
    U „Eco“ režimu snaga motora i promena brzina se podešavaju, a klima uređaj i grejači sedišta inteligentno kontrolišu, kako bi se postigla optimalna potrošnja goriva. „Normal“ režim služi za svakodnevnu udobnu vožnju. „Sport S“ režim podešava odziv gasa radi snažnog ubrzanja, a na modelima sa adaptivnim-varijabilnim ogibljenjem (AVS), „Sport S“ režim je obogaćen „Sport S+“ funkcijom koja koordiniše rad AVS-a, električnog servo upravljanja i dinamičnih sistema kontrole radi što preciznijeg upravljanja i maksimalnog uzbuđenja.
    GS 450h takođe ima način vožnje ekskluzivan za hibridni sistem: EV (električni vozilo). U ovom režimu automobil pokreće samo elektromotor, gotovo bešumno i bez potrošnje goriva, pa stoga i bez emisija.


SISTEMI KONTOLE


    Remote Touch na jednostavan, praktičan i intuitivan način upravlja mnogim naprednim funkcijama vašeg Lexusa. Prirodno smešten između prednjih sedišta, on je lak za upotrebu poput kompjuterskog miša i omogućava vozaču da kontroliše sisteme na multimedijalnom ekranu bez skretanja pogleda sa puta. Takođe, kako svaki Lexus sadrži sve više i više inovativnih tehnologija, nagrađivani Remote   Touch izvlači maksimum iz svake od njih.
    Dizajniran pomoću haptičke tehnologije (od grčke reči „haptesthai“, što znači “koji pripada dodiru“), Remote Tocuh „miš“ koristi suptilne pokrete kako bi korisniku dao odgovor na njegov zahtev, zbog čega vozač ne mora da sklanja pogled sa puta i gleda u kontrole. Na primer, kada je pokazivač/kursor blizu neke opcije na ekranu, na primer satelitske navigacije, klimatizacije ili audio sistema, osetićete kako se kontroler nežno „privlači“ ka toj funkciji.
 

OGIBLJENJE


    Novo prednje i zadnje ogibljenje je konstruisano da dodatno poveća udobnost vožnje i bezbednost, a u paru sa novom, čvršćom šasijom, ono doprinosi izvanredno dinamičnoj i zabavnoj vožnji. Novo „multi-link“ zadnje ogibljenje dramatično uvećava prtljažni prostor.
    Adaptivno-varijabilno ogibljenje (AVS) „oseća“ put i neprekidno prati pokrete upravljača i kočenje, kako bi prilagodilo čvrstoću amortizera i tako povećalo zadovljstvo u vožnji. GS 450h F SPORT povezuje AVS sa drugim dinamičnim sistemima u automobilu, kako bi dodatno poboljšao upravljivost i vožnju učinio uzbudljivijom.

UNUTRAŠNJOST

" TREBALO NAM JE PREKO PET GODINA DA USAVRŠIMO VOZAČEVO SEDIŠTE U GS-u. REZULTAT JE PODEŠAVANJE U 18 SMEROVA I SAVRŠEN POLOŽAJ VOZAČA."


KLJUČNE KARAKTERISTIKE


    Prostrana unutrašnjost GS-a 450h obiluje luksuznim dizajnom i tehnološkim inovacijama, koje dovode vožnju i zadovoljstvo putnika na jedan novi nivo. Majstorski izrađen detalj – precizni LED analogni sat – leži u savršenoj harmoniji sa najnovijim inovacijama kao što je 12.3-inčni LED ekran u boji: najširi multimedijalni automobilski ekran na svetu.
    Izuzetno sofisticirani trozonski klima uređaj vlaži kožu, dok je za razvoj vozačevog sedišta trebalo čak pet godina. Vrhunski Mark Levinson audio sistem pruža nenadmašno iskustvo slušanja muzike i gledanja videa. Čak je i prtljažnik povećan i sada je dovoljno velim za prtljag za četiri osobe ili četiri torbe za golf. Udobnost, majstorska izrada i tehnologija: GS 450h postavlja nove standarde.


KONTROLNA TABLA I KONZOLA


    Impresivna široka kontrolna tabla sadrži kristalno jasnu Optitron tablu s instrumentima, prelepo dizajniran precizni LED analogni sat i najširi multimedijalni automobilski ekran na svetu. Sa dijagonalom od 12.3 inča, ovaj moćni LED ekran lako prikazuje dve vrste informacija – na primer, navigaciju i audio sistem – a, savršen je i za gledanje DVD filmova u visokoj rezoluciji. Ekran projektovan na vetrobran prikazuje informacije, kao što je brzina, na donjem delu vetrobrana. To upotpunjuje čitavu lepezu inovacija dizajniranih da vozač ostane usmeren na put ispred sebe.
Od prelepo proštepane kože do drvenih panela, napravljenih od jednog komada drveta, u svakom detalju je očita vrhunska majstorska izrada. Intuitivno postavljen Remote Touch kontroler omogućava kontrolu mnogih funkcija automobila, bez odvlačenja pažnje vozača. Sve u svemu, prelep i intuitivan spoj najnovije tehnologije i besprekornog dizajna.



UDOBNOST UNUTRAŠNJOSTI

    
    Unutrašnjost GS-a je u jednakoj meri bogata i tiha, sa obiljem prostora za prevoz pet osoba i prtljaga u potpunoj udobnosti. Sofisticirani klima uređaj hladi samo sedišta na kojima neko sedi, zahvaljujući energetski efikasnoj i inteligentnoj S-Flow tehnologiji. Revolucionarna nanoe® tehnologija ne samo da pročišćava vazduh i osvežava sedišta i presvlake, već i vlaži kožu, jer nanoe® joni sadrže 1000 puta više vlage od „običnih“ jona.
    Besprekorno vozačevo sedište smo stvarali preko pet godina. Rezultat je podešavanje u 18 smerova radi potpune udobnosti prilagođene vama. Ono je niže u predelu kukova, pa ste bliže centru gravitacije automobila, radi većeg zadovoljstva u vožnji. Suvozačevo sedište ima električno podesiv jastuk i potporu za listove – savršeno za uživanje u opuštajućem luksuzu. Ambijentalno LED osvetljenje vam pruža dobrodošlicu kada se približite automobilu, a mekani materijali širom kabine upotpunjuju utisak premium udobnosti.



PRTLJAŽNI PROSTOR

Prtljažni prostor GS-a 450h je povećan zahvaljujući kompaktnom „multi-link“ zadnjem ogibljenju i pametnom položaju hibridne baterije. On sada ima obilnih 482 litra, što je dovoljno za prevoz prtljaga za četiri osobe ili lagodan smeštaj četiri seta za golf i četiri sportske torbe. 


IZBOR PRESVLAKA I UMETAKA


    Nova paleta boja unutrašnjosti, sa još većim izborom, omogućava da odaberete vaš jedinstveni GS. Konzola, pod i upravljač su crni radi sportskog, luksuznog osećaja, dok kožna tabla s instrumentima ima šavove u boji – sive ili boje slonovače, zavisno od nijanse unutrašnjosti – kako bi se naglasio vrhunski kvalitet izrade. Presvlake vrata i sedišta su dostupne u šest boja. Što se tiče umetaka, možete da odaberete drvene detalje od ebanovine, oraha ili bambusa, a dostupni su i sjajno crni, kao i aluminijumski umeci na F SPORT modelima. 

BEZBEDNOST

KLJUČNE KARAKTERISTIKE



    Bezbednost se u GS-u uzima veoma ozbiljno – čitav asortiman sistema za zaštitu putnika, izbegavanje sudara i tehnologije za pomoć vozaču garantuju bezbedno putovanje svaki put kada sednete za upravljač. Sistemi dinamične kontrole obezbeđuju pouzdanu vožnju i bezbednost bez obzira na uslove. Najmodernije inovacije poput Lexus sistema za noćnu vožnju, koji na ekranu prikazuje jasniju sliku puta ispred vas ili monitora mrtvih uglova koji vas upozorava na vozila u susednoj traci, su samo neke od pametnih ideja upakovanih u ovaj automobil.
    Deset vazdušnih jastuka i zatezači sigurnosnih pojaseva štite putnike u automobilu, dok naš napredni sistem za povećanje bezbednosti pre sudara ne samo da upozorava na potencijalnu opasnost, već i preduzima mere kako bi je izbegao. Ekran projektovan na vetrobran projektuje ključne informacije, kao što je brzina, a sistem za nadgledanje vozača upozorava ako vozač ne gleda na put, te stoga pomaže da pogled vozača uvek bude usmeren na put. Inteligentna svetla koja se zakreću u krivinama pomažu da vozač bude svesan svog okruženja i uživa u bezbrižnoj vožnji. Nije dostupno na tržištu Srbije.


ZAŠTITA PUTNIKA


    Pored sofisticirane game naprednih tehnologija za izbegavanje sudara, GS je opremljen vrhunskom zaštitom za vozača i putnike, za svaki slučaj. Izvanredno jaka školjka automobila je napravljena od veoma laganog, a izuzetno jakog čelika visoke zatezne čvrstoće. Ona je namenski konstruisana kako bi se sila udara ravnomerno apsorbovala pre nego što dođe do kabine.
    GS ima deset vazdušnih jastuka koji štite vozača i putnike. Senzori kontrolišu prednje dvostepene vazdušne jastuke i naduvavaju ih zavisno od jačine sudara i položaja sedišta. Vazdušni jastuci za oba prednja sedišta pružaju dodatnu zaštitu, dok vazdušne zavese pokrivaju celu dužinu kabine.


IZBEGAVANJE SUDARA


    Naš napredni sistem za povećanje bezbednosti pre sudara je prvi sistem takve vrste na svetu. Njegova napredna tehnologija je dizajnirana da vas upozori na potencijalan sudar, ali i da preuzme mere za smanjenje rizika ili povreda, ako je potrebno. Automobil je opremljen radarom sa milimetarskim talasima koji neprekidno nadgleda put ispred vas. Radar je potpomognut stereo kamerom koja identifikuje objekte koji slabo odbijaju radarske talase (poput pešaka) i infracrvenim projektorima koji noću pomažu kameri.
    U automobilu se nalazi kamera koja prati položaj glave vozača i upozorava ako vozač ne gleda na put. Kada se detektuje rizik od sudara, automobil počinje da pišti, prikazuje se upozoravajuća poruka na ekranu i kočnice se kratko aktiviraju kako bi upozorile vozača. Kada je rizik od sudara velik, kočnice se pripremaju za brži odziv i veću silu kočenja, ogibljenje se podešava i upravljač se priprema za oštar manevar. Ako je sudar neizbežan, automobil koči i prednji sigurnosni pojasevi se zatežu, kako bi se ublažile eventualne povrede.
    GS-ova sposobnost izbegavanja sudara je dodatno unapređena senzorom za umor, koji uočava ako su vozačeve oči zatvorene i monitorom mrtvih uglova koji koristi zadnji radar i detektuje automobile koji pretiču u susednim trakama. Upozorenje je prikazano u spoljašnjim retrovizorima. Sistem za održanje kretanja u saobraćajnoj traci vas upozorava ako izađete iz vaše trake, dok sistem za noćnu vožnju na ekranu prikazuje jasniju sliku puta ispred, radi pouzdane noćne vožnje. Nije dostupno na tržištu Srbije.



INTELIGENTNO OSVETLJENJE


    Prednja svetla nisu samo prelepa (LED dnevna svetla daju GS-u nepogrešivu auru), ona su i veoma pametna. Sistem koji zovemo prilagodljiva prednja svetla (Adaptive Front Lighting - AVS) može da zakrene snop farova kako prolazite kroz krivinu, što povećava vidljivost noću. Kamera u unutrašnjem retrovizoru prati nivo osvetljenja tokom vožnje (uključujući nadolazeća vozila) i automatski pali ili gasi duga svetla u skladu sa tim. Farovi u obliku dragulja prepuni tehnoloških inovacija.


ADAPTIVNI TEMPOMAT


     Adaptivni tempomat se isporučuje sa Lexus sistemom za povećanje bezbednosti pre sudara, jer koriste isti radar sa milimetarskim talasima. Poput konvencionalnog tempomata, on održava unapred zadatu brzinu; ipak, zahvaljujući radaru, on može da detektuje sporije vozilo ispred. Sistem tada smanjuje brzinu tako što otpušta gas ili koči.
    Možete da odredite rastojanje između vas i automobila ispred i sistem će ga održati tako što će uskladiti brzinu vašeg vozila sa vozilom ispred. Kada se put raščisti, adaptivni tempomat lagano ubrzava do prvobitne brzine.





Нема коментара:

Постави коментар