Kao što je i bilo očekivano, Toyota je izabrala novembarski sajam automobila u Los Andjelesu da predstavi četvrtu generaciju modela RAV4. Svojevrsni rodonačelnik segmenta kompaktnih krosovera, sada je temeljno romenjen, počev od izgleda koji je pozjmio od potpuno novog Aurisa. Sa prednje strane najupečatljiviji je veliki plastični umetak koji zemenjuje dobar deo branika, a sa zadnje strane sada su klasična peta vrata koja se umesto na stranu otvaraju nagore. Multimedijlni sistem je primetno modernije stlizovan. Toyota kaže i da je velika pažnja posvećena zvučnoj izolaciji kabine - ona je poboljšana zahvaljujući materijalima koji bolje prigušuju buku.
Sa druge strane, nove, lakše legure metala upotrebljene za karoseriju omogućile su smanjenje ukupne mase. Novi model će biti dostupan u devet boja karoserije, od kojih su tri nove.
Što se bezbednosti tiče, putnike štite sedam vazdušnih jastuka koji se standardno ugradjuju. Ugradjuje se i sistem automatskih dugih svetala koji kamerom prati put i kada uoči vozilo iz suprotnog smera, automatski se prebaciju duga i kratka svetla. Predvidjen je i sistem upozorenja za napuštanje saobraćajne trake, a ugradjuje se i uredjaj koji osmatra mrtav ugao vozila i upozorava vozača na vozilo u njemu.
Moderan dizajn se može naći i u kabinni, a osim novih materijala nove su i kombincije boja. Centralno mesto zauzima novi multimedijlni uredjaj sa navigacijom.
Četvrta generacija Rav4 na evropsko tržište stiže odmah nakon evropske premijere na salonu u Ženevi početkom marta naredne godine, a do tada će biti poznata i cena.
Tehničke karakteristike :
- Dužina (mm) 4.570
- Širina (mm) 1.245
- Visina (mm) 1.665
- Prtljažnik (litara) 547
- Medjuosovinsko rastojanje 2.660 mm
Prethodne generacije
Dostupan u preko 150 zemalja, RAV4 je tokom tri generacije prodat u više od 4,5 miliona primeraka, od čega je u Evropi prodato preko 1,2 miliona vozila.
Prva generacija - 1994.
Kada se pojavila prva verzija 1994. godine, brzo je osvojila kupce i praktično utemeljila segment kompaktnih SUV modela.
Druga generacija - 2000.
Naslednik je stigao 2000. godine, a bio je primetno više "automobil" nego terenac. Zahvaljujući tome ponudio je više komfora u kabini.
Treća generacija - 2006.
Ovaj model je ponudio integrisani aktivni pogonski sistem koji objedinjava rad 4x4 pogona, upravljanja i kontrole stabilnosti. Restilizovan je 2010. godine.
Нема коментара:
Постави коментар